13 grudnia 2013

Naleśniki gryczane z soczewicą i warzywami



Gryczane naleśniki z soczewicą i warzywami:

ciasto:
- 500 g mąki gryczanej
- 1 jajko
- szczypta soli
- łyżeczka słodkiej papryki
- 500 ml mleka lub wody
- 1 łyżka oliwy 

Nadzienie:
- ulubione warzywa ( mogą być mrożone - u mnie brokuł,marchewka ,cukinia,kukurydza)
- szklanka zielonej soczewicy
- szczypta curry
- garść suszonych żurawin
- mały serek topiony ( w kostce)
- sól,pieprz,suszony tymianek


Soczewicę gotujemy do miękkości ( pamiętajmy żeby posolić ją dopiero pod koniec gotowania)
Warzywa gotujemy na pół twardo i wrzucamy na patelnię,podsmażamy.
Składniki na ciasto łączymy.
Warzywa doprawiamy solą,tymiankiem i curry.dolewamy 100 ml wody i wrzucamy pokrojony w kostkę serek topiony. mieszamy aż się rozpuści i chwilę dusimy aż sos zgęstnieje.Dodajemy ugotowaną soczewicę. Mieszamy i doprawiamy solą i pieprzem w razie potrzeby.
Naleśniki smażymy na patelni,wykładamy na nie farsz.
Podajemy same lub z domowym sosem czosnkowym.
Smacznego!


7 komentarzy:

  1. Gryczane? Jeszcze nie robiłam, czas zacząć! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. a ja takie zwykłe z serem zrobiłam :) muszę zrobić z Twojego przepisu :) bardzo mi się podobają :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają obłędnie! Aż zaczęło mi burczeć w brzuchu od samego patrzenia;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zrobiłam! Wyszły bardzo smaczne. Mam tylko pytanie dotyczące konsystencji ciasta - jaka powinna być. Bo mi wyszło bardzo gęste ciasto i dodawałam wody, ale nie chciałam przesadzić z wodą i naleśniki moje wyszły dosyć grube. Będę wdzięczna za odpowiedź. Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje ciasto też wyszło dosyć gęste i naleśniki dość grube,ale ja takie lubie i pszenne też robię dość grube :)

      Usuń

Będzie mi bardzo miło jesli zostawisz tu ślad po sobie :)