1 listopada 2012

Chleb z rozmarynem



Chleb z rozmarynem


  • 1 opakowanie drożdży instant
  • 500 g mąki ( dałam 350 mąki pszennej i 150 żytniej)
  • 350 ml ciepłej wody
  • 1 łyżka oliwy z oliwek
  • sól 
  • suszony rozmaryn ( 2 duże łyżki) i trochę do posypania

Mąkę ,sól i rozmaryn pomieszać. Drożdże wymieszać z ciepłą wodą, po kilku minutach  dolać oliwę i całośc wlać do mąki. Zagniatać ciasto ok 10 minut.
Przypruszyć mąką i odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia.  ( ok 1 h)
Po tym czasie formę na chleb wysmarować oliwą,przełożyć ciasto i wstawić w ciepłe miejsce na kolejną godzinę. Przed włożeniem do pieca posmarować wierzch wodą i posypać rozmarynem.
Piekarnik nagrzać do temp 220 stopni i piec ok 40 min.
Do piekarnika na czas pieczenia dobrze jest włożyć naczynie z wodą by zapewnić odpowiednią wilgotność.
Smacznego!

7 komentarzy:

  1. Bardzo lubię chlebek dyniowy. Ma taki cudowny intensywny smak.
    Zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam domowy chleb. Z rozmarynem jeszcze nie robiłam.

    OdpowiedzUsuń
  3. mi czasem rowniez zdaza sie upiec chlebek choc czesciej moj maz krzyczy, ze chce bulki:) z rozmarynem nie probowalam ale musze polecic z suszonymi pomidorami, jak dla mnie bomba!

    OdpowiedzUsuń
  4. To jest chleb absolutnie dla mnie! kocham rozmaryn!

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam domowy chleb, a takie proste i łatwe przepisy cenię najbardziej. Z rozmarynem musi smakować i pachnieć wspaniale :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło jesli zostawisz tu ślad po sobie :)