5 września 2012

Niezapomniane smaki dzieciństwa : Jarzynowa z kaszą manną

Zaczyna się wrzesień...
A do mnie wracają smaki szkolnej stołówki,wspomnienie kolejki po drugie danie,groźnej miny intendentki i miłych pań kucharek.
Pamiętam ciepły kompot na obiad,środową zupę z bułką i znienawidzony makaron z jajecznicą.
Są smaki które zawsze,nieodłącznie będą mi się kojarzyć ze szkolnymi czasami.
Taki smak ma jarzynowa z kaszą manną...
Była podawana w przedszkolu,była też w podstawówce:)
Wtedy nielubiana,teraz pachnąca bezstroskim życiem dziecka.


Jarzynowa z kaszą manną

  • 2 l bulionu warzywnego
  • różyczki kalafiora
  • 2 marchewki pokrojone w kostkę
  • pół szklanki groszku
  • fasolka szparagowa 
  • pół szklanki kaszy manny
Do gotującego bulionu wrzycamy jarzynę .Gotujemy do miękkości. Pod koniec wsypujemy kaszę mannę.Czekamy aż zupa zgęstnieje.
Proste prawda? :)



7 komentarzy:

  1. Takiej z kaszka nie znam, muszę spróbować!

    OdpowiedzUsuń
  2. muszę przyznać że to jedna z moich ulubionych zup, lubię też wersję rosołu z kaszką - pycha!

    OdpowiedzUsuń
  3. ja nigdy stołówek nie widziałam, bo byłam za bardzo wybredna :D
    i takiej zupki też nie znam... :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zupa jarzynowa to moja ulubiona z dzieciństwa. :) Muszę odtworzyć ten smak! Tylko nigdy nie moja Mama nie dodawała do niej kaszy. Może spróbuję, bo mnie zaciekawiłaś ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Często ją gotuję jest prosta i pożywna.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. A jak robi Pani bulion? A.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://seven-days-in-sunny-june.blogspot.com/2012/05/klasyczny-niedzielny-rosol-z-odrobina.html

      Tak samo jak tutaj,a jeśli w wersji wege to nie dodaje kurczaka.

      Usuń

Będzie mi bardzo miło jesli zostawisz tu ślad po sobie :)